logo-liggend-wit-donkerblauw-klein

Betere zichtbaarheid op Google? 4 tips om dit voor elkaar te krijgen


Heb je een website waarmee je zichtbaar wilt zijn op Google? Dan kan het niet anders dan dat je hebt gehoord of al gebruik maakt van SEO. Search Engine Optimization, oftewel zoekmachine optimalisatie in het Nederlands. Door dit op de juiste manier toe te passen bereik je een veel hoger resultaat op Google. En een hoger resultaat op Google betekent natuurlijk meer organische bezoekers op je website. En dat leidt weer tot meer verkoop of meer klanten. Daar draait het uiteindelijk allemaal om. Hoe kun je je zichtbaarheid vergroten en hoe pak je dat aan?

Schakel hulp in

Ben je zelf geen ster in het optimaliseren van je Google resultaten? Weet je niet waar je moet beginnen of wat de beste aanpak is? Geen paniek, er zijn altijd experts op dat gebied om je te helpen. Maak bijvoorbeeld gebruik van een online marketing bureau. Zij hebben kennis van zaken en weten precies wat wel en niet werkt. Online marketing is natuurlijk enorm belangrijk wanneer je een website hebt. Ben je nog relatief nieuw in de online wereld, dan is het zeker verstandig gebruik te maken van hulp van buitenaf. Op die manier kan jij je ook richten op zaken waar je wel verstand van hebt. 

Maak slim gebruik van zoekwoorden

Google gaat op zoek naar relevante woorden voor je pagina. Gebruik maken van de juiste zoekwoorden is dus erg belangrijk. Google weet hierdoor wat er op jouw website te vinden is en of het relevant is. Kom erachter wat belangrijke zoekwoorden zijn in relatie tot jouw website. Dit kun je doen door gebruik te maken van de Zoekwoordplanner in Google Ads. Zo weet je beter waar het grootste deel van de mensen naar zoekt. De tekst op je pagina moet bovendien uitnodigen om te lezen. Maak het overzichtelijk, met een duidelijke structuur en niet te lang. 

Linkbuilding

Hoe meer mensen dus naar jouw pagina komen, hoe beter. Maar zorg je voor voldoende online verkeer, hoe leid je mensen naar jouw website? Dat kan door gebruik te maken van linkbuilding. Dit zijn backlinks van externe pagina’s die naar jouw website leiden. Hoe meer mensen gebruik maken van deze links hoe sneller Google jouw pagina als relevant ziet. Deze links worden opgenomen door middel van anchorteksten op een natuurlijke manier. Maar let er wel op dat je linkbuilding op een kwalitatieve manier inzet. Het moet relevant en informatief zijn. Het gaat dus niet alleen om de hoeveelheid, de kwantiteit, maar vooral ook om de kwaliteit van de links. 

De optimale pagina titel

Zoekwoorden zijn heel belangrijk, maar wat nogal eens vergeten wordt is dat de titel van de pagina ook wordt gebruikt. Dit is het eerste dat je als gebruiker tegenkomt bij een Google resultaat. Een goede titel maakt in één oogopslag duidelijk wat het onderwerp van je artikel is. Het is als het ware de openingszin waarmee je de bezoeker uitnodigt op je website. Maak de titel niet te lang, dit zorgt voor een betere leesbaarheid in de Google resultaten.

Geschreven door Gastblogger

Dit artikel is niet door ons gecontroleerd op juistheid van informatie. Ook zijn we niet verantwoordelijk voor de websites waar dit artikel naar linkt.
Lees onze disclaimer voor meer informatie.