Het Packaging design bronnenboek is een onmisbaar handboek met 100 innovatieve en klassieke ontwerpideeën voor brochures, uitnodigingen en verpakkingen. Gedetailleerde sjablonen en heldere beschrijvingen laten zien hoe ze gevouwen, gesneden en geplakt moeten worden en welke materialen ervoor geschikt zijn. De sjablonen op de bijbehorende cd kunnen bewerkt en toegepast worden zonder dat er complexe productietechnieken bij komen kijken. De voorbeelden bevatten sjablonen voor voedselverpakkingen, uitnodigingen, promotiemateriaal, cd´s en dvd´s en nog veel meer.
Soms dagen boeken je gewoon uit. Het Packaging design bronnenboek was er in dit geval eentje die dat bij mij deed. Met een achtergrond in de productontwikkeling in de retailmarkt heb ik al de nodige ervaring opgedaan in de ontwikkeling van verpakkingen. Want, zo weten fabrikanten, producten in een supermarktschap moeten er uit zien als cadeautjes, geschenkjes die je wilt pakken omdat je wilt weten wat erin zit. Nu weet je dat natuurlijk op op voorhand voor je het in je karretje legt, maar het moet er zo aantrekkelijk mogelijk uitzien. Meestal zijn fabrikanten gebonden aan krappe budgetten en moeten ze dus ook de logistiek zo efficiënt mogelijk inpakken: vierkante doosjes met felle kleuren en een mooi ontworpen logo is dan veelal het resultaat. Zo nu en dan kom je ze echter tegen: de echte juweeltjes, de doosjes of verpakkingen die echt doen vermoeden dat het fysieke ei van Columbus verpakt is. Een geschenkje, voor jou in het schap geplaatst door een verre vriend. Het Packaging design bronnenboek biedt mogelijkheden in de retailmarkt, maar ook zeker voor thuis: want wil je eindelijk eens af van die saaie ingepakte cadeautjes? Wil je dat de feestvierder eens echt in de watten wordt gelegd met een origineel ingepakt cadeau? Of wil je juist een oringeel visitekaartje achterlaten of een stoere uitnodiging sturen? Ook dan is dit boek een ultieme mogelijkheid. Echt handig of goed uittekenen van patronen hoef je niet eens te kunnen: er wordt een cd bijgeleverd, waarmee je de verpakkingen eenvoudig kunt uittekenen en afdrukken. Perfect, en onmisbaar voor iedereen die met iets origineels over de brug wil komen. Nieuwsgierig? Op de site van de uitgever, Librero, kun je een voorbeeldje zien.
Packaging design bronnenboek, Luke Herriot
Librero, februari 2011, 224 pagina’s, paperback.
Prijs: 14,95 euro. ISBN: 9789089980915
Boeken koop je bij je plaatselijke boekhandel.
Online bestellen kan onder andere op:
Geef een reactie