Boek recensie: Bakken voor Dummies

In de erg uitgebreide “voor dummies” reeks, is nu ook het boek Bakken voor dummies verschenen. Ik ben zelf niet echt meer een dummie, want ik bak op zich best regelmatig. Daarom waren de tips aan het begin van het boek niet echt aan mij besteed. Daar staan namelijk korte stukjes uitleg van welke keukenapparaten er zijn en zo. Er is ook uitleg over welke ingrediënten er zijn en door wat je ze kan vervangen mocht dat nodig zijn. Dit eerste deel is voor de mensen die nog nooit iets hebben gebakken. Ik heb voornamelijk naar deel drie gekeken, omdat ik op zoek was naar nieuwe recepten. Ik heb ook een paar handige tips mee kunnen pakken!

Basistraining

Deel twee van dit boek heet basistraining. Daarin wordt stap voor stap uitgelegd wat de verschillende soorten ovens doen, welke basistechnieken je écht nodig hebt en hoe je de keuken klaarmaakt om te gaan bakken. Je hebt gasovens, elektrische ovens en heteluchtovens. Bij alle drie moet je weten wat het doet, omdat het anders misschien helemaal fout kan gaan. Er zijn ook dingen die je moet weten over bijvoorbeeld afwegen en andere standaard dingen.

Bakken maar

Naast tips staan er in dit boek ook recepten. Er staan recepten voor koekjes, taarten, brood en andere lekkere dingen zoals crèmes en crumbles. In het hoofdstuk koekjes staan recepten, maar er staan ook tips bij. Bijvoorbeeld hoe je de koekjes kan bewaren zodat ze extra lang lekker blijven. In deel drie van dit boek staan veel recepten die niet al te moeilijk te maken zijn maar die wel erg lekker zijn. Daaronder zijn de beroemde chocolate chip cookies. Macarons bijvoorbeeld zijn wel iets moeilijker, dus als je een beginnende bakker bent is het handig om er een wat meer ervaren bakker bij te hebben.

Ga direct naar Bakken voor Dummies op BOL.com.

Recensie over Bakken voor Dummies

Het is een erg leerzaam en leuk boek, ik heb er zelf ook al het nodige van geleerd. Ik heb grotendeels in hoofdstuk drie met de recepten gelezen. Ik heb niet alle hoofdstukken benoemd in deze recensie maar in hoofdstuk 4 en 5 krijg je tips hoe je je creatie net even wat meer bijzonder kan maken en tien tips om problemen op te lossen. Al met al is het een goed boek om mee te starten. Echt een boek voor dummies in bakken 🙂

Titel: Bakken voor Dummies
Uitgever: Voor Dummies
Aantal pagina’s: 360
Type boek: Paperback
ISBN: 9789045357331
Prijs: 24.99 euro

Geschreven door Bram

Bram is 14 jaar oud en gaat naar het vierde jaar van het Gymnasium. Hij is een echte grappenmaker, leest ontzettend graag (en veel) en speelt vooral graag spelletjes. Niet alleen games, maar ook bordspellen en kaartspellen. Daarnaast bakt hij graag: en daar genieten we allemaal van!