Boek recensie: Augustus, JD Barker

Augustus is een lijvig boek om je in vast te bijten, maar met een gevestigde naam als die van JD Barker weet je al op voorhand waar je aan begint… en dat je het boek zonder twijfel zult uitlezen. Ondanks die ongelofelijke hoeveelheid pagina’s verveelt het boek geen moment. Barker neemt de tijd om de omgeving, de situatie en de achtergrond uit te leggen en toe te lichten.

Jack en Stella

Zo groeit het verhaal van Jack en Stella langzaam uit tot een bizar verhaal, waarbij Barker in de voetsporen van Stephen King stapt om thriller-elementen te vermengen met bovennatuurlijke elementen. Zoals ik net al zij, is er een grote aandacht voor de karakterontwikkeling van de verschillende personages, waardoor je echt een mooi en volgroeid verhaal onder ogen krijgt. Omdat het verhaal tientallen jaren uit het leven van Jack en Stella beslaat, heb je te maken met heel wat nevenfiguren en plottwists, maar het leest desondanks prettig weg.

Geschienis en beschadiging

Het idee achter Augustus is dat Stella in haar leven een vervelende gebeurtenis meemaakt, waardoor haar hart spreekwoordelijk breekt. Maar wat als een hart écht kan breken, en wat als het dan niet meer goed aan elkaar groeit? Wat zou er dan gebeuren? Dat is wat je nu leest, vooral vanuit Jacks perspectief gezien. En dat is niet altijd even prettig voor Jack, dat kan ik je wel vast vertellen. Daarnaast lees je af en toe de ervaringen van D… maar het zal even duren voor je te weten komt waar dat over gaat!

Ga direct naar Augustus op BOL.com.

Recensie over Augustus

Augustus is een bijzondere mix tussen een creepy fantasy en een actiethriller, die wonderwel goed uit de verf komt. Dit uitgebreide verhaal heeft zoveel verschillende elementen om te koesteren en van te genieten, dat je alleen maar wil ontdekken hoe de vork nu in de steel zit. Weet je dat eenmaal, dan vallen ineens een hoop puzzelstukjes op hun plek!

Titel: Augustus
Uitgever: Boekerij
Aantal pagina’s: 672