Gadget review: Arlo Pro 4 wifi camera

Arlo was één van de eerste merken die beveiligingscamera’s voor thuis uitbracht, naast hun segment aan professionele camera’s. Na een aantal verschillende modellen draadloze beveiligingscamera’s, hebben wij nu de eer om de Arlo Pro 4 uit te proberen: de beste camera tot nu toe. Zo is de resolutie beter geworden en beschikt de camera over een aantal praktische functies, zodat je minder ongewenste meldingen krijgt. Bovendien kun je de Arlo 4 direct koppelen aan je thuisnetwerk, zonder tussenkomst van een speciale SmartHub.

Vormgeving

De Arlo Pro 4 ziet er modern en strak uit. De slanke waterdichte camera klik je met een solide magneet aan een witte kunststof voet, die je slechts met één enkele schroef hoeft vast te zetten. De zwarte voorkant heeft een cameralens met 160-graden zccameralens en een LED-schijnwerper. Aan de onderkant vind je een knop waarmee je de behuizing kunt openen om de oplaadbare batterij te vervangen – maar die kun je ook makkelijk opladen met de meegeleverde magnetische oplaadkabel. Dankzij de magnetische behuizing pak je hem namelijk zo van zijn voetje af en neem je hem mee naar binnen. Of je hangt er een powerbank aan, dat kan natuurlijk ook.

Scherp in beeld

De Arlo Pro 4 neemt op in 2K resolutie, wat ongeveer full-HD is. Omdat hij beschikt over een ingebouwde lamp, neemt hij ook ’s nachts in deze resolutie op… en in kleur. Bovendien profiteer jij hierdoor ook van een veilige thuiskomst in de donkere dagen. Je pad wordt netjes verlicht! Zodra de camera beweging detecteert wordt er een seintje naar je smartphone gestuurd, zodat je direct kunt kijken wat er voor de camera gebeurt. Met een abonnement (2,99 euro per maand per apparaat) worden deze videoclips 30 dagen lang bewaard. Met een optionele SmartHub kun je de beelden ook lokaal opslaan, zonder abonnement. De groothoeklens zorgde voor een subtiele vertekening, maar niet op een storende manier. De beelden worden in lastige lichtomstandigheden middels HDR verbeterd in helderheid en contrast. Een gave functie is de zoomfunctie, waarbij de camera zelf inzoomt op de beweging, zodat je het goed kunt zien.

Slimme camera

De Arlo Pro 4 camera zit vol slimme functies om ongewenste waarschuwingen te verminderen. Zo kan de camera dieren identificeren, of er een voertuig voorbij komt of een mens. Je kunt zelf aangeven van welke bewegingen je meldingen wil ontvangen. Richt je de camera op een drukke weg? Dan is het vast niet fijn om bij iedere voorbijrijdende auto een melding te ontvangen! Ook kun je zones aangeven waarin je beweging wil detecteren, wat ook weer de nodige meldingen uitsluit. Bovendien kun je de Arlo Pro 4 koppelen aan Google Assistant. Wil je hem koppelen aan de HomeKit? Dan heb je een SmartHub nodig. Naast de ingebouwde ledverlichting kun je ook gebruikmaken van een heel harde sirene (maar dan echt: heel hard). Een mooie bonus op deze camera! Via het speakertje in de camera kun je overigens ook communiceren met de persoon die in beeld is.

Uitproberen

Wanneer je de Arlo Pro 4 voor het eerst aansluit, krijg je een gratis proefperiode van drie maanden op Arlo Smart, waarmee je video’s die door de camera zijn vastgelegd veilig online kunt opslaan en toegang hebt tot functies die ongewenste waarschuwingen helpen verminderen. Zodra de proefperiode afloopt, kies je er zelf voor om het abonnement door te laten lopen, of dat je het stopt.

De app

Een slimme camera is eigenlijk voor een deel zo krachtig als de software die erachter zit. In de Arlo-app kun je makkelijk alle camera’s in jouw account zien. Je ziet in één oogopslag welke camera’s bewegingen hebben waargenomen, waarna je de filmpjes ook direct kunt starten. Ook is het mogelijk om instellingen aan te passen, zoals het volume van de microfoon of de luidspreker. Je kunt ook instellen of de verlichting ingeschakeld moet worden (en vanaf welke tijd, bijvoorbeeld) en of je de sirene wil laten afgaan. Heel praktisch is de mogelijkheid om aan te geven wanneer je de meldingen wil ontvangen. Is dat de hele dag, of alleen als jij afwezig bent? Of tussen bepaalde tijden? In de app zie je overigens al je Arlo beveiligingsproducten terug, inclusief eventuele Arlo draadloze slimme deurbel.

Meer vermogen!

De Arlo Pro 4 is een echte krachtpatser. Met de 2k HDR video kun je tot 12 x inzoomen om alle details te zien. Met de de ingebouwde sirenes en de spotlight kun je eventuele indringers afschrikken. Het Arlo Secure abonnement biedt je gerichte en gepersonaliseerde meldingen, met een opslag in de cloud van 30 tot 60 dagen. Bovendien stelt Secure gebruikers in staat om nog sneller te reageren door het gepatenteerde lock screen en geeft het de mogelijkheid om video’s in de cloud op te slaan en terug te kijken. Maar wil je nog langer kunnen doen met je accu? Dan heb je geluk: de Pro 4 XL heeft een nog grotere batterij, waarmee je tot wel een jaar vooruit kunt op één enkele acculading! De Arlo Pro 4 XL is beschikbaar voor een adviesprijs van 269.99 euro.

Ga direct naar Arlo Pro 4 videocamera op BOL.com.

Recensie over Arlo Pro 4 videocamera

De Arlo Pro 4 is praktisch in gebruik, dankzij zijn magnetische ophangsysteem en praktische oplaadfunctie – dat je slechts twee keer per jaar hoeft te doen, volgens Arlo zelf. De ingebouwde spotlight en sirene zijn ontzettend praktisch. De weerbestendige camera werkt op batterijen of kun je bedraad aansluiten en beschikt over een aantal briljante functies die reageren op beweging en zelfs je onderwerp kunnen volgen. Prettig is de mogelijke koppeling met Google Assistent, wat tal van coole functies met zich meebrengt.

Arlo Pro 4 videocamera
Adviesprijs: 199 euro.

Op zoek naar coole gadgets?