Film recensie: Accident Man 2: Hitman’s Holiday

Je hebt actiefilms in alle soorten en maten. Sommige films zetten flink in op de verhaallijn, anderen zoeken manieren om hun tegenstanders met zoveel mogelijk poeha het leven zuur te maken. Dat laatste type film is Accident Man 2: Hitman’s Holiday. Je zou het bijna als een karikaturale actiefilm kunnen noemen, met de Britse Scott Adkins in de hoofdrol van Mike Fallon.

Huurmoordenaar als doelwit

Mike “Accident Man” Fallon heeft na het eerste deel een nieuw leven opgebouwd in Malta, waar hij zijn unieke skills aanbiedt. Daar ontmoet hij een oude bekende, een sullige Brit Finicky Fred, die zich vooral bezigt met het ontwikkelen van moorddadige gadgets. Alles lijkt goed te gaan, tot onze hoofdpersoon een bijzondere opdracht krijgt. Hij moet Dante Zuuzer, de zoon van een maffiabazin veilig houden… en op diens hoofd staat een flinke prijs. Dat maakt onze hoofdpersoon ook een doelwit.

Bekijk de trailer van Accident Man 2: Hitman’s Holiday

Karikaturen

Er komt een behoorlijk gevarieerd publiek af om het geld te kunnen innen. Denk aan een killerclown die geen pijn voelt, een Afrikaan die denkt dat-ie een vampier is… iedereen heeft zo zijn eigen stijl en eigen gimmicks, die compleet over the top zijn. Het lijkt eerder op een potje Street Fighter dan dat je naar een film kijkt… dat niveau moet je zo’n beetje verwachten. De ene tegenstander, na de andere duikt op en trekt ten strijde. Gelukkig wachten ze netjes op elkaar zoals je wel zou verwachten. Lekkere puber-actie, dat is het!

Recensie over Accident Man 2: Hitman’s Holiday

Accident Man 2 is bizar, chaotisch en heeft een flinterdunne verhaallijn. Daar moet je deze film echt niet voor kijken, hoewel het concept van een huurmoordenaar die zijn slachtoffers via een ‘ongeluk’ om het leven laat komen best slim is. De actiescènes zijn indrukwekkend, het is één grote adrenalinestroom van gevechten. Dit is echt voor gamers die even hun controller willen neerleggen: het is eenzelfde vibe als de meeste fighting games. Binnen dit genre is het een prima film.

Titel: Accident Man 2: Hitman’s Holiday
Uitgever: Sony Pictures
Tijdsduur: 97 minuten