Recensie: Super cool knutselen! Bjanka Langnickel en Franziska Heidenreich

9789045204635 super cool knutselen

De inspiratie van Bjanka en Franziska hield niet op na het boek Cool! Knutselen! In het vervolg, Super cool knutselen vind je wederom vijftig stoere en moderne knutselactiviteiten/wetenschappelijke experimenten. Wacht dacht je van een drikpudding die licht geeft in het donker? Een stinkbommetje, of een propellervliegtuigje met turbo-aandrijving? Of een koordanser, die perfect in balans blijft? Leuke activiteiten voor binnen én buiten, gewoon met materiaal dat je meestal wel in huis hebt!

De meeste activiteiten in dit boekje zijn ook weer geschikt voor zowel jongens als meisjes vanaf een jaar of acht. Sommige knutsels zijn eerder geschikt voor jongens of juist voor meisjes, maar dat zal de pret niet drukken. De activiteiten zijn helder en duidelijk opgeschreven in nette stappenplannen. Iedere stap is bovendien voorzien van een foto, zodat je ook kunt zien wat de bedoeling is.

Bij iedere activiteit vind je ook alle benodigde materialen, zodat je weet wanneer je aan de slag kunt. Ook zie je daar wat de moeilijkheidsgraad is, zodat je meteen kunt zien of je er aan zou moeten beginnen of niet. De vormgeving van het boek is ook heel cool en stoer: zonder fratsen. Dit is een boek dat knutselen weer helemaal cool maakt, helemaal bij de tijd en bovendien zorgt voor middagen vol lol en plezier. Niet alleen tijdens het maken van de knutsels, maar ook zeker met het spelen ermee of het gebruiken ervan!

Super cool knutselen! Bjanka Langnickel en Franziska Heidenreich
Karakter uitgevers, juli 2013, 144 pagina’s, hardcover.
Prijs: 16,95 euro. Leeftijd: vanaf 8 jaar. ISBN: 9789045204635