Recensie: Radio Rapido, 13 nieuwe liedjes voor sinterklaas door Levende Muziek

radio rapido

Ieder jaar komt Sinterklaas weer naar ons land, en hoewel hij de liedjes die alle kinderen zingen natuurlijk ontzettend leuk vind, is er altijd ruimte voor nieuwe, hippe liedjes. Maakten we vorig jaar al kennis met de Kidz-DJ, dit jaar kunnen we genieten van de liedjes van Radio Rapido: 13 nieuwe liedjes, geschreven en gezongen door Levende Muziek. En daarmee heb je meteen heel hippe liedjes, met goede muziek én geweldig leuke, grappige teksten.

Deze liedjes vind je niet alleen in het boek geschreven terug, neen, ze staan ook nog eens op de meegeleverde cd. Wil je ze zelf zingen en bespelen, ook dat kan, want op iedere rechterpagina van het boek vind je het notenschrift van de liedjes, compleet met akkoorden. Ideaal ook voor de Nederlandse lezers van het boek, want de teksten (en natuurlijk ook de gezongen versies) zijn in het ‘schoon Vlaams’, zoals achterop het boek prijkt. Geweldig om te horen, maar misschien niet altijd even eenvoudig voor Nederlandse kinderen om mee te zingen.

De teksten zijn leuk en interessant: ze gaan over vragen waar kinderen vaak mee rondlopen over het Sinterklaasfeest, maar natuurlijk ook liedjes over het Pietenexamen en ook de Pietenbeat mag niet ontbreken. Stoere en gevarieerde melodieën zullen uit je speakers schallen: de muziek is in rap tot rock en van punk tot ballad. Van ontroerend tot stoer brutaal en grappig: 13 nieuwe liedjes om van te smullen!

Radio Rapido, 13 nieuwe liedjes voor Sinterklaas, Levende Muziek
Abimo, oktober 2013, 26 pagina’s, gebonden met cd.
Prijs: 14,95 euro. Leeftijd: vanaf 6 jaar. ISBN: 9789462340381