Recensie: Op stap met Dirk Scheele

In de Nickelodeon kindertelevisieserie “Op Stap met Dirk Scheele” beleeft kinderheld en zanger Dirk Scheele in 15 afleveringen veel spannende avonturen, waarin hij ook veel nieuwe liedjes zingt. Hij trekt de hele wereld rond, waarin hij op tot de verbeelding sprekende locaties komt, zoals de boerderij, een sprookjesbos, een dierentuin en een kindercircus. En natuurlijk ontmoet hij heel bijzondere vrienden. Niet alleen de personen die op die mooie plekken horen, zoals dolfijnen, een zingende ijscoman of een echte waterprinses, maar ook steengoede zangers. In de serie spelen o.a. Jeroen van der Boom, Kathleen, Hakim, Peter Lusse, Bas Westerweel en Harmen van Straaten een verrassende gastrol.

In het boek Op stap met Dirk Scheele vind je 16 korte verhalen, over dingen en activiteiten die kinderen bezighouden. Denk bijvoorbeeld aan het bezoeken van de speeltuin, op vakantie gaan, het bezoeken van de kinderboerderij en reizen met de trein. De leuke verhalen zijn voorzien van illustraties van niemand minder dan Harmen van Straaten, waardoor het al een feestje is om door te bladeren. Bij dit voorleesboek mag een cd natuurlijk niet ontbreken, waarop je kunt meezingen of luisteren naar maar liefst 20 liedjes.

Op stap met Dirk Scheele is een geweldig boek voor peuters en kleuters. De verhalen zijn geweldig leuk en vrolijk, en natuurlijk sprankelen de liedjes van Dirk uit de speakers van je radio. Zijn de theatervoorstellingen van Dirk al een feestje om te bezoeken, met een boek als dit haal je die feestvreugde gewoon naar binnen, in de huiskamer!

Op stap met Dirk Scheele,Dirk Scheele

Illustrator: Harmen van Straaten
Kluitman, 48 pagina’s, hardcover.