Recensie: Nickelodeon Dance 2

nickelodeon dance 2

Vorig jaar verscheen Nickelodeon Dance. Een echte dans-game voor peuters en kleuters, waarmee ze helemaal uit hun dak konden gaan met de bekende Nickelodeon-sterren. Een grandioos succes, dat zowel door kinderen als ouders enthousiast werd ontvangen. Logisch dat het spel een vervolg kreeg: in Nickelodeon Dance 2 is het dansfeest terug en groter dan ooit. Spelers van alle leeftijden kunnen dansen, zingen en sporten met de nieuwste Nickelodeon vriendjes op geheel nieuwe liedjes zoals The Fresh Beat Band’s “Just Like a Rockstar”. Bovendien houdt de nieuwe ‘stopdans’-modus kinderen actief door middel van een eigen variant op de klassieke game ‘standbeeldje spelen’.

Het spel zelf heeft een aantal verschillende standen: dansen, fitness (jezeker, je leest het goed), en de eerder genoemde stopdans. Bij iedere modus krijg je de keuze uit liedjes, gezonden en gedanst door de originele Nickelodeon Jr. sterren. Superleuk voor als je ze kent, maar jammer genoeg zijn ze allen in het Engels gezongen – en volgens mij zijn de meeste liedjes toch ook nagesynchroniseerd? Jammer, want de rest van het spel is netjes in het Nederlands gesproken door Dora. Oh ja: heb je even geen zin in kiezen, dan ga je voor de ‘snel spelen’-optie, je wordt dan verrast uit een activiteit en een liedje naar keuze.

Nickelodeon Dance 2 is een superleuk en actief spel, dat geschikt is voor de Wii en de XBOX Kinect. Wij mochten de Wii-versie testen, maar daarbij moet je zeker goed letten op valsspelers: het spel reageert namelijk op de bewegingen van de Wiimote. Een beetje wiebelen en schudden doet blijkbaar al wonderen! Leuk is de toevoeging van de Stopdans: niets leuker dan standbeeldje spelen. De Fitness-modus, waarbij eenvoudige fitnessbewegingen worden gedaan, is een stoer alternatief voor de mannelijke gamertjes. Een complete game dus, waarbij klassieke dansmoves gecombineerd worden met wat actief gameplezier en muzikaal vermaak. Een topper voor de gamende kinderen: actief gamen was nog nooit zo gezond!

Nickelodeon Dance 2, 2K games
2K Games. Leeftijd: vanaf 3 jaar. Prijs: 24,95 euro