Recensie: Meesterspion, Entertainment One

meesterspionAls Tim samen met zijn ouders en jongere zusje verhuist naar een klein dorp, om daar een hotel te starten, ziet Tim dat helemaal niet zitten. Hij moet zijn vrienden in de stad achterlaten. Wie weet is er helemaal geen plek in het dorpje om goed te skaten? En daar komt nog stukje bovenop wanneer drie jongens uit zijn nieuwe klas hem meteen te grazen willen nemen, en de juf die eigenlijk voor de kleuterklas had moeten staan. Als zijn drie ‘vijanden’ hem achtervolgen, vlucht Tim naar huis. Daar schuilt hij achter een klein schuurtje… dat een groot geheim blijkt te bewaren. Een meesterspion, om precies te zijn!

Spionage

De schuur achter hun huis blijkt in gebruik te zijn geweest door de geheime dienst, jaren geleden, als bijlocatie. Daar werkten Simon en Lexi in het geheim aan een belangrijke opdracht: het opspeuren van een verrader binnen de geheime dienst! Het lijkt allemaal van een leien dakje te gaan, tot Simon wordt ontdekt en wordt vergiftigd. Lexi vriest hem in, en veertig jaar later vind Tim hem in de vrieskist… Simon ontwaakt en wil zijn missie voortzetten. Maar wat al snel duidelijk is: er is heel veel veranderd voor onze meesterspion!

Tijdreizen

Wat meesterspion zo leuk maakt? Dat is niet alleen het spannende verhaal en de speurtocht waarin Tim met Simon verwikkelt raakt. Dat is eigenlijk vooral de reis in de tijd: de high-tech spionnengadgets van toen vind je nu gewoon in de speelgoedbak – veelal in de koopjeshoek. De techniek is zo ontzettend snel gegaan, en vooral die sprong in de toekomst en de verbaasde blikken van Simon zijn erg leuk.

Ga direct naar Meesterspion op BOL.com.

Recensie over Meesterspion

Spannend, mysterieus en grappig: zo zou je MeesterSpion kunnen omschrijven. Het verhaal is niet heel erg origineel, maar zit wel vol leuke grapjes. Leuk is de knipoog naar de oude James Bond-films, die meegenomen naar de tegenwoordige tijd toch best oubollig blijken te zijn… Dat maakt MeesterSpion echter wel zo grappig!

Titel: Meesterspion
Uitgever: Entertainment One
Tijdsduur: 74 minuten