Recensie: Isa Bella: chaos op de camping, Poppy Harper

isa bella chaos op de camping Isa Bella heeft het maar zwaar: ze woont als meisje in een huis samen met haar ouders en maar liefst vijf (!) Broers! Dat is dus keer op keer een inwoner chaos en bende, veel gestoei, gesport, zweetvoeten, en niets anders dan jongens dingen! Logisch dat ze in optrekt met haar buurmeisje, Bibi. Maar helaas: de zomervakantie komt eraan, en Bibi gaat samen met haar ouders op vakantie. Zonder Isa Bella. Gelukkig hebben de ouders van Isa Bella ook een erg leuk plan: ze gaan kamperen in Frankrijk! Dat klinkt Isa Bella als een droom in de oren. Een vakantie in Frankrijk: dat is chic! Maar het is en blijft natuurlijk wel een camping. En dat is toch iets minder chique dan de vele films die Isa Bella heeft gezien over Frankrijk. Die zijn namelijk meestal in Parijs opgenomen, en dat is toch anders dan een natuurlijke omgeving op de camping. Gelukkig is er nog een gezin op de camping dat Nederlands spreekt. Isa Bella maakt dan ook snel contact met Claudette, de jongste dochter uit het gezin. Jack, Harrie en Olivier kunnen het prima vinden met Claudettes broer, Laurent, en Josh raakt tot over zijn oren verliefd op Claudettes oudere zus, Amelie. Dat vraagt natuurlijk om wat plagerijtjes! Samen zorgen ze voor heel wat chaos op de camping. De vakantie vliegt letterlijk voorbij, en de acht kinderen beleven grappige avonturen. Aan het einde van het boek blijkt echter dat Claudette een groot geheim met zich meedraagt! Ze blijkt een beroemde filmster te zijn in Frankrijk. Dat had Isa Bella natuurlijk nooit kunnen denken, maar ze is helemaal in de wolken na het horen van dit bijzondere nieuws. Een echte filmster in haar vriendenkring! Dat is pas chic! Isa Bella beleeft in het boek chaos op de camping de leukste avonturen. Het boek is lekker vlot geschreven, en makkelijk leesbaar. Zo nu en dan staat er een woordje in hoofdletters (en vetgedrukt) waarbij je meteen kunt zien welk woord echt de nadruk moet krijgen. Daarnaast is het boek vrolijk versierd met verschillende tekeningetjes van Isa Bella en haar familie, maar ook leuke sfeermakertjes ontbreken niet. Denk daarbij aan versierde hartjes en sterretjes. Isa Bella: chaos op de camping is dan ook echt een meidenboek en perfect om de vakantiedagen mee door te komen.

Isa Bella – chaos op de camping, Poppy Harper
Illustrator: Clare Elsom Kluitman, 160 pagina’s, hardcover. Prijs: 9.99 euro. Leeftijd: vanaf 9 jaar. ISBN: 9789020674439