Recensie: Heroes tactics: Mythiventures. Gratis RPG op je Android of iOS tablet of smartphone

heroes tactics logo Er is een nieuwe game die je gewoon moet proberen op je smartphone of tablet: Heroes Tactics: Mythiventures. De app is beschikbaar op iOS en Android, en gratis: er is dus geen excuus om het niet te installeren. De game is een turn-based RPG strategy. Een spel waarbij je om beurten een zet mag doen, om jouw legertje aan magische helden tegen een ander legertje te laten vechten, heel kort gezegd. En dat is wel heel kort gezet, want Heroes Tactics: Mythiventures is ontzettend uitgebreid! heroes tactics screenshot Je kunt bijvoorbeeld tegen de computer strijden, maar ook tegen andere spelers, je aanmelden voor verschillende gilden en verschillende items kopen en upgraden. Het belangrijkste is wel dat je na ieder level een paar voorwerpen verdient, die je kunt gebruiken om jouw helden sterker te maken en nieuwe technieken laat aanleren. Door die combinatie van tactisch denken, het role playing-element van het vinden van magische voorwerpen en het upgraden van je personages maakt het spel ontzettend leuk… en verslavend. Heb je trouwens geen tijd om zelf te gamen? Bij ieder leven kun je de app zelf alle zetten laten doen. Het lukt dan niet altijd om te winnen (en het blijft natuurlijk het leukst om zelf te gamen) maar om snel wat voorwerpen de scoren die je tegenstanders laten vallen is het wel een ideale manier. Trek dus ten strijde in Heroes Tactics: Mythiventures en verzamel een leger aan mythische en magische wezens om bossen veilig te maken, kastelen te ontdoen van het kwaad en een krachtige bondgenootschap te stichten. Heroes Tactics: Mythiventures draait om het verhaal rond de oude League of Heroes van Dragon’s Tribe, die de Demons of Hell versloegen in een eerdere game. Die demonen zijn weer opgestaan om wraak te nemen, en hebben prinses Loralyn ontvoerd. Daarom gaat een team aan stoere helden op pad om die prinses te bevrijden. Om dat te doen moet je helden verzamelen en upgraden middels felle gevechten. Heroes Tactics: Mythiventures kun je spelen op jouw manier. Wil je een campagne uitspelen en de prinses redden, trainen op de oefenvelden, meewerken aan een gilde, strijden tegen andere teams in de PvP arena, tegen de computer in de Scrimmage Tower of vechten in de intense Sky Arena voor ultieme prijzen? Voor meer informatie over het spel breng je een bezoekje aan www.heroestactics.com. Alvast op zoek naar een Friend op Heroes Tactics? Mijn ID is 60845!