Recensie: Geronimo Stilton 52: De schat van de spookpiraat

Geronimo Stilton: de schat van de spookpiraat

In dit boek komen we erachter dat de hoofdredacteur van de Wakkere Muis, Geronimo Stilton, enorm lange dagen maakt. Want midden in de nacht is hij nog druk bezig is om een spannend stuk voor zijn krant te schrijven. Plots hoort hij een flink lawaai, en wordt er een doodskist-vormig pakketje door het open raam gegooid. Geronimo ziet nog net een vleermuis wegfladderen…

Er zit een manuscript in, afkomstig van Duifje Duistermuis. Als echte boekenwurm kan Geronimo zich natuurlijk niet inhouden, en hij begint meteen te lezen. Gi-ga-geitenkaasm, die Duifje bewijst alweer dat ze echt goed kan schrijven! Dit keer lost ze samen met haar vriend Floris Fluister een mysterie op dat te maken heeft met een duistere piraat, die honderden jaren geleden de zeeën onveilig heeft gemaakt. De piraat was plots verdwenen, maar waar is zijn schat gebleven? De familie van Floris blijkt een band de hebben met de piraterij…! Maar wat heeft dat te maken met de diepe gaten die in Floris’ tuin zijn gegraven? Je leest het in weer een super spannend avontuur van Duifje Duistermuis!

Zoals altijd worden de boeken van Stilton ruim voorzien van illustraties. Ook dit keer staat het er bol van: dan weer als kleine illustratie, dan weer als paginagrote goed uitgewerkte tekening, maar ook als verduidelijking voor bepaalde acties, voorzien van pijlen en geschreven tekst. Ook wordt er weer lekker gespeeld met de lettertpyes, waarbij het lettertype aangepast is aan de tekst die het moet verbeelden.

De schat van de spookpiraat, Geronimo Stilton
Baeckens books, juni 2012, 128 pagina’s, hardcover.
Prijs: 9,95 euro. Leeftijd: vanaf 8 jaar. ISBN: 9789077826003