Een kuuroord voor de welgestelden is luguberder dan je denkt. A cure for wellness!

A Cure For WellnessA Cure For Wellness is een kritische blik naar de belangrijke zaken in het leven. Of, nou ja, dat had het zo maar kunnen zijn. Het lijkt er inderdaad wel op dat er zo nu en dan een steek wordt gedaan naar de hedendaagse hebzucht, waar talloze mensen compleet aan onderdoor gaan. Zo ook de jonge zakenman Lockhart, die op zijn kantoor even wil laten zien dat hij dingen wel geregeld kan krijgen. Hij moet een oud-werknemer terughalen naar New York, want sinds hij in een Zwitsers wellnessresort is verbleven, heeft niemand meer iets van hem vernomen.

Resort

Eenmaal in de bergen aangekomen ontdekt Lockheart dat het resort gevestigd is in een mysterieus kasteel, waar ooit een verschrikkelijk drama heeft plaatsgevonden. Een drama, waar niemand meer echt het fijne van weet. En wat natuurlijk voedsel is voor roddels en achterklap. Al snel ontdekt Lockhart echter dat er iets niet pluis is. De oudjes zijn wel heel erg tevreden en gedwee, maar als Lockhart zelf door een ongeval tijdelijk opgenomen wordt in het ziekenhuis, ontdekt ook hij dat er vreemde dingen gebeuren. Moet hij aan zijn eigen gezondheid gaan twijfelen? Of is er echt meer aan de hand?

Alen

Door de hele film heen kom je alen tegen, je weet wel, van die glibberige, slang-achtige vissen. Dat is de rode draad door de film, en het zal lang duren voor je er achter komt hoe dat nu precies zit. De film sluimert voort, gaat van het ene zijspoor in het andere en weet flink wat lugubere beelden op te wekken. Beelden die je waarschijnlijk niet snel los zullen laten! En beelden die soms waar blijken te zijn, en soms ook niet. Of toch wel?

Conclusie over A Cure For Wellness

Deze thriller is echt een heel bizarre film. Je wordt telkens op het verkeerde been gezet, van de ene lugubere situatie in de andere geslingerd. Het verhaal van het kasteel gaat eeuwen terug, en langzaam maar zeker komen alle lijnen bij elkaar tot een bizar en spannend einde. Creepy mensen in het oude en vervallen ziekenhuis, moderne technieken gemengd met eeuwenoude technieken… stof tot huiveren! En ondanks het feit dat sommige scènes heel voorspelbaar zijn en niet altijd briljant zijn uitgevoerd is het toch een creepy film. Door: Score: A Cure For Wellness krijgt 7 van de 10 punten.