Film review: Het leven van een loser 4: flutvakantie

Het leven van een loser 4: Flutvakantie

Je bent vast bekend met de boekenserie Het leven van een Loser, geschreven door Jeff Kinney. Deze boeken gaan over de jonge Greg Heffley (Bram Botermans) en zijn – hoe zeg ik dat netjes – rare familie. Je leest de boeken als een soort dagboek, met een ietwat wiebelig lettertype en heel veel grappige tekeningen. Het leuke aan deze boeken is, dat je door het lijntjespatroon om de pagina’s ook echt het idee hebt dat je in een dagboek leest. Wat je misschien niet weet, is dat enkele van die boeken zijn verfilmd. Zo ook: Het leven van een loser 4: flutvakantie, dat in het Engels Diary of a Wimpy Kid: The Big Haul heet. De verfilming van het 9e boek uit deze reeks.

Rondreis

Groot nieuws! De oma van Greg wordt 90 jaar en heeft de hele familie uitgenodigd om het te vieren. Ze woont echter niet helemaal in de buurt. Amerika is immers een stuk groter dan Nederland, wat ook het reizen naar een andere locatie niet altijd even makkelijk maakt. De familie Heffley maakt zich dan ook op voor een reis van maar liefst 48 uur. Met de nodige tussenstops kost dat een paar dagen, dat heb je helemaal goed. Maar zoals je verwacht, gaat die reis in Het leven van een loser 4: Flutvakantie niet helemaal van een leien dakje.

Plannen

Iedereen heeft in Het leven van een loer 4: flutvakantie namelijk heel andere plannen! Zo heeft de vader van Greg eigenlijk geen vrij kunnen krijgen, en moet hij stiekem bellen en mailen. Gregs moeder heeft het idee dat de vakantie een gezellig familie-uitje moet worden en allerlei rare regeltjes en activiteiten bedacht. Rodrick (Rick in de Nederlandse boeken) is zijn naieve, domme en puberale zelf. En van Manny (Max in de Nederlandse Het leven van een loser-boeken) hoef je natuurlijk ook niet veel te verwachten. Geef hem een speen en hij slaapt! Zeker als Greg een paar botsingen heeft met de familie Baardaap kun je je lol op. Daarnaast heeft Greg nog wat goed te maken: hij moet van zijn imago als Luierhand af! En daarvoor moeten ze eigenlijk een omweggetje maken. Maar of daar iedereen zo blij mee is?

Ga direct naar Het Leven Van Een Loser: Flutvakantie op BOL.com.

Recensie over Het Leven Van Een Loser: Flutvakantie

De boeken van Een Leven Van Een Loser zijn mateloos populair. Die unieke stijl is mooi doorgevoerd in deze film: vooral in het begin en aan het eind van de film komen de tekeningen van het boek terug, geweldig verwerkt in de film. Het verhaal zelf is chaotisch, rommelig en druk, zoals je zou verwachten als je de boeken kent, maar de verhaallijn is perfect te volgen. Jammer dat de namen in de ondertiteling niet zijn vertaald naar de Nederlandse benamingen. Dat maakt de koppeling met de boeken wel wat minder. Verder: een leuke film en een geweldige verfilming van het boek.

Titel: Het Leven Van Een Loser: Flutvakantie
Uitgever: 20th century fox
Tijdsduur: 95 minuten