Film recensie: Kapitein Onderbroek

kapitein onderbroek

Op school is het niet altijd even leuk. Er zijn zo veel meer dingen die je kunt doen naast leren rekenen, schrijven, feitjes leren over plekken waar je nooit komt of die al lang verleden tijd zijn. Zoals verhalen tekenen en schrijven, grappen uithalen en lekker spelen! Dat vinden ook de twee hoofdrolspelers uit de animatiefilm Kapitein Onderbroek, die gemaakt is naar de gelijknamige boekenserie. In deze film zie je over het ontstaan van Kapitein Onderbroek en de eerste bizarre avonturen die hij, George en Harold samen beleven.

Schoolhoofd in de onderbroek

Het begint allemaal op het moment dat Harold en George weer eens op het matje moeten komen bij het schoolhoofd, meneer Krupp. De beste man heeft het zwaar te stellen met deze twee jongens en haat hen dan ook vanuit zijn tenen. George en Harold daarentegen zijn niet bepaald fan van meneer Krupp, maar zien het ook als een uitdaging om hem te omzeilen. Maar nu zijn ze dus betrapt en zitten ze op zijn kantoortje. In een verwoede poging om onder de straf uit te komen gebruikt Harold zijn 3D hypno-ring, die hij heeft gevonden in een pak muesli. En wat blijkt? De ring werkt! Meneer Krupp is veranderd in niemand minder dan Kapitein Onderbroek!

Superheld of superflop?

Er is echter een klein probleempje. Harold en George hebben de directeur gehypnotiseerd om te denken dat hij de superheld is uit hun stripverhalen, maar echte superkrachten… die heeft hij natuurlijk niet! Daardoor komt de nieuwe Kapitein Onderbroek in de meest bizarre situaties terecht, waar onze vrienden hem weer uit moeten helpen. Bovendien moeten ze er voor zorgen dat niemand weet dat de gemene directeur ineens veranderd is in een vrolijke, ietwat domme, superheld!

Conclusie over Kapitein Onderbroek

De animatiefilm Kapitein Onderbroek is echt een heel erg leuke film voor de hele familie. Twee ondeugende jongens die het liefst stripverhalen tekenen in hun boomhut is al een leuk concept, maar als hun grootste superheld dan ook tot leven wordt gewekt in hun gehate schooldirecteur kun je natuurlijk alle kanten op. De film heeft veel grapjes, is mooi uitgewerkt en je zult je geen moment vervelen. Tralalaaa!

Door: CooleSuggesties
Score: Kapitein Onderbroek krijgt 9 van de 10 punten.

Kapitein Onderbroek, Warner Bros