Boek recensie: Kepler 62 2: De Lancering

kepler 62 de lanceringIn het boek Kepler 62 1: De Uitnodiging heb je kunnen lezen over een mysterieuze game die iedereen in zijn greep hield. Een nagenoeg onmogelijke game, waarbij aan het einde een gigantische beloning te wachten stond. Bijna niemand ter wereld weet het spel uit te spelen. Bijna iedereen blijft steken bij het eindlevel, level 99. Maar toch… er zijn een paar kinderen die het spel wel hebben uitgespeeld, zoals Joni en Ari. Deze broers staan elkaar bij door dik en dun. Ze hebben zelfs gevaarlijke mannen in grijze pakken getrotseerd, maar ze hebben het spel uitgespeeld en de beloning geïnd. Nu is het de beurt aan Marie om in Kepler 62: De Lancering kennis te maken met het geheime overheidsproject.

Ruimte-ontdekking

Je leert in dit tweede deel ontzettend veel meer over de mysterieuze organisatie die achter het spannende computerspel Kepler 62 zit. Marie heeft zelfs al eens gehoord van OTNSPCFRVR. Maar wat er van die spannende verhalen waar is? Dat zal ze snel ontdekken. Er is echter een klein probleempje. Marie is namelijk zo rijk dat ze iemand heeft ingehuurd om voor haar het spel uit te spelen. Halfman-Halfbiscuit05 is één van de bekendste gamers ter wereld, die Marie gewoon even laat invliegen met haar privévliegtuig. Hij helpt haar om het spel uit te spelen, maar zelfs daar is de geheime organisatie van op de hoogte. En voor ze het weet vliegt ze naar die geheime basis in Amerika, waar zelfs de piloten van haar eigen vliegtuig ontzag voor hebben!

Verwondering

In de barre wereld waarin ze leven – een wereld waar cola en fruit een fortuin kosten, en iedereen eigenlijk leeft van maïs – komt Marie terecht in een onbekende wereld op de basis van de OTNSOCFRVR. Daar ontdekt ze dingen die ze nooit voor mogelijk heeft kunnen houden en doet ze er alles aan om haar eigen zin door te drijven. Ze ontmoet ook de twee broers uit het eerste boek, wat een leuke bijkomstigheid is, maar dit deel draait toch vooral om Marie en haar ontdekkingen. En daarmee ontdek ook jij heel wat nieuwe en rare feitjes!

Conclusie over Kepler 62 2: De Lancering

Graphic novel-fans zullen hun hart ophalen bij dit tweede deel uit de Kepler 62-saga. Want dat gaat het ongetwijfeld worden. Wat een spannende serie! Na het eerste deel had ik deze wending echt niet verwacht, waarbij je met een nieuwe rekruut te maken krijgt. Die rekrutering gaat nu wel een stuk sneller, waardoor er meer aandacht geschonken wordt aan de overheidsinstantie die achter het plan zit. Zo blijft het voor jou als lezer ook een stuk leuker en graaf je je langzaam in de nieuwe mysteries en spannende avonturen. Ook dit deel staat bol van de coole tekeningen en paginagrote sfeerplaten. Die maken al genoeg indruk. Gecombineerd met het verhaal zijn ze echt heel stoer.

Door:
Score: Kepler 62 2: De Lancering krijgt 8 van de 10 punten.

Kepler 62 2: De Lancering,