Boek recensie: Bloggen als een pro, Elja Daae

Als je wil beginnen met bloggen, is dat heel anders dan pak-‘m-beet 8 jaar geleden. De concurrentie is moordend. Iedereen met een computer en een internetverbinding kan immers beginnen met een website, zo moeilijk is het opzetten van een blog in feite niet. Maar om succesvol te worden met je blog… dat is weer een ander verhaal. Dan moet je ineens gaan nadenken over allerlei aspecten. Sommige zijn best technisch, maar de meeste vragen die je jezelf moet stellen zijn puur marketing-gerelateerd. Dingen als doelgroep, missie, niche… als je daar een antwoord op hebt, dan kun je ver komen in dit digitale wereldje!

Bloggen als een pro

Natuurlijk hoef je nog niet meteen een eigen bedrijf te beginnen als je gaat bloggen. Je kunt het ook doen voor de fun, de kick om mensen te bereiken of je verhaal te kunnen delen met gelijkgestemden. Maar als je iets doet, doe het dan goed! Dat is in ieder geval mijn credo. Wil je goed beslagen ten ijs komen, dan is het lezen van praktijkgerichten informatie wel een pre. Het kleine boekje Bloggen als een pro is hierbij een geweldige leidraad. Het neemt je mee van het begin tot het eind en vertelt je alles wat komt kijken bij het bloggen, van het starten ervan tot het zoeken van je doelgroep, van het volhouden tot het bekend worden.

Toegankelijk

Met Bloggen als een pro heb je een heel toegankelijk boekje in handen, dat je van de hoed en de rand vertelt. Naast de tips en technieken die je meteen in de praktijk kunt brengen staat het boekje ook vol met succesverhalen en vergelijkingsmateriaal van succesvolle bloggers. Dat is natuurlijk een droom die werkelijkheid wordt, maar wat wel duidelijk is, is dat toewijding en volhouden belangrijke kenmerken zijn om een succesvol blog te hebben – buiten het feit dat het altijd slim is op je op een niche te richten!

Conclusie over Bloggen als een pro

Dit kleine boekje is gemaakt in de ‘in 60 minuten’-reeks. In principe kun je het ook wel in een uurtje uitlezen, maar het is altijd goed om het te spreiden, zodat de kennis ook een plekje kan krijgen in je hoofd. Maak gebruik van de praktische tips en technieken, haal inspiratie uit de praktijkvoorbeelden en durf te dromen! Dit is in ieder geval een allesomvattende eerste stap in de wondere wereld van het bloggen.

Door:
Score: Bloggen als een pro krijgt 9 van de 10 punten.

Bloggen als een pro,